For The Sake Of The Song, woensdag 3 juni 2020
02-06-2020 om 19:14 uur | For the Sake of the Song | Leo Kattestaart

‘For The Sake Of The Song’ heeft morgenavond, woensdag 3 juni, met ‘Forever Just Beyond’ van Clem Snide het album van de week. Ook aandacht voor nieuw ‘werk’ van: Zach Aaron; Shelby Lynne en Miracle Whips.

 

Muziek van weleer is er ook, zoals van: Etta James (‘I’d Rather Go Blind’; 1968); Manassas (‘So Begins The Task’; 1972); Little Feat (‘Rocket In My Pocket’; 1977) en uit 1992 respectief ‘Bamboo Road’ van Willy DeVille (foto) en ‘Ireland’ van Greg Trooper.

 

Van iets recentere datum dan nog o.a.: Ryan Bingham (‘Nobody Knows My Trouble’; 2015); Will Hoge (‘17’; 2017); Mary Gauthier (‘Please’; 2007); Bruno Deneckere (‘Blue Sky Over Nashville’; 2007); Chris Pureka (‘Wrecking Ball’; 2010) én Chris Knight (‘The Jealous Kind’; 2003).

 

‘For The Sake Of The Song’, elke woensdagavond van 19.00 tot 21.00 uur live bij Omroep Vlaardingen; te beluisteren via FM 107.8 (regio Vlaardingen) of via www.omroepvlaardingen.nl/live 

For The Sake Of The Song, elke woensdagavond bij Omroep Vlaardingen van 19.00 uur tot 21.00 uur; live. FM 107.8 (regio Vlaardingen) en/of via internet www.omroepvlaardingen.nl

Gestart in januari 2010, indertijd slechts één uurtje én onder de naam “From Austin & Everywhere”. Vaker niet live, dan wel. Vanaf maart 2015 de naam én het format gewijzigd; ook van één naar twee uur. Vrijwel  altijd live. Eveneens vaak met gasten of gast (mede) presentatoren. Die gasten, muzikanten (al dan niet uit Vlaardingen) en/of muziek- liefhebbers, ze geven net weer die andere inkijk op de muziek bij “For The Sake Of The Song”. Over de muziek gesproken:  -roots, (country)rock; southern- rock, folk, singer-songwriters, maar ook (oude) soul en blues, het komt allemaal voorbij en is bovenal nog maar weinig op de landelijke ‘schreeuwzenders’ te horen. Wèl bij Omroep Vlaardingen dus, bij o.a. ‘For The Sake’. Americana, en dus de vele stijlen die onder deze noemer zijn te rangschikken, rules! Ook geregeld aandacht voor concerten in de regio en daarbuiten, een blik op de charts (kwaliteitscharts én derhalve niet die gevuld worden met commerciële pulp, troep), en indien er gasten zijn: de (achter)grond verhalen die immer bij muziek te vertellen zijn.