For The Sake Of The Song, woensdag 18 maart 2020
17-03-2020 om 20:21 uur | For the Sake of the Song | Leo Kattestaart

Morgenavond, woensdag 18 maart, niet het geplande programma bij ‘For The Sake Of The Song’; ook geen gast(en) én zelfs niet live. Dus: voor één keer (hopelijk….) twee uur ‘For The Sake’ non-stop. Van 19.00 tot 21.00 uur @ Omroep Vlaardingen.

 

Wel een album van de week: Eric Taylor’s titelloze album uit 1995; u hoort drie songs van dit album. Verder is het morgenavond een alleszins prettig allegaartje. Van Crosby, Stills & Nash (‘Helplessly Hoping’; 1969) naar Chris Knight (‘I’m William Callahan’; 2019); van Matt Harlan (‘Low Pressure’; 2020) naar Little Feat (‘Sailin’ Shoes’; 1972) én van VanWyck (‘Supermarket Line’; 2019) naar Natalie Merchant (’Motherland’; 2001/foto).

 

‘For The Sake Of The Song’, is elke woensdagavond te beluisteren via FM 107.8 (regio Vlaardingen) of via www.omroepvlaardingen.nl/live 

For The Sake Of The Song, elke woensdagavond bij Omroep Vlaardingen van 19.00 uur tot 21.00 uur; live. FM 107.8 (regio Vlaardingen) en/of via internet www.omroepvlaardingen.nl

Gestart in januari 2010, indertijd slechts één uurtje én onder de naam “From Austin & Everywhere”. Vaker niet live, dan wel. Vanaf maart 2015 de naam én het format gewijzigd; ook van één naar twee uur. Vrijwel  altijd live. Eveneens vaak met gasten of gast (mede) presentatoren. Die gasten, muzikanten (al dan niet uit Vlaardingen) en/of muziek- liefhebbers, ze geven net weer die andere inkijk op de muziek bij “For The Sake Of The Song”. Over de muziek gesproken:  -roots, (country)rock; southern- rock, folk, singer-songwriters, maar ook (oude) soul en blues, het komt allemaal voorbij en is bovenal nog maar weinig op de landelijke ‘schreeuwzenders’ te horen. Wèl bij Omroep Vlaardingen dus, bij o.a. ‘For The Sake’. Americana, en dus de vele stijlen die onder deze noemer zijn te rangschikken, rules! Ook geregeld aandacht voor concerten in de regio en daarbuiten, een blik op de charts (kwaliteitscharts én derhalve niet die gevuld worden met commerciële pulp, troep), en indien er gasten zijn: de (achter)grond verhalen die immer bij muziek te vertellen zijn.